Waarom!?

Waarom heet ik Jorinde? Waarom ben ik half Indonesiche en niet half Surinaams? Waarom heb ik bruin haar en niet blond? Waarom heb ik geen groene ogen maar bruine? Waarom zijn bananen krom?

Dit zijn allemaal vragen die je wel kunt beantwoorden. Ik heet Jorinde omdat mijn moeder dit een mooie naam vond/vindt. Ik ben half Indonesiche omdat mijn moeder een Indo trouwde. Ik heb bruin haar omdat, dat ik mijn gene zit. Dat geldt ook voor mijn ogen. Bananen zijn krom omdat dat de natuur is en op die manier groeit.

Waarom kan niemand de vragen beantwoorden zoals: Waarom ben ik geboren? Waarom maak ik verkeerde keuzes? Waarom zijn dit mijn gevoelens, die ik nu voel? Waarom gaat het nooit eens een keer zoals ik wil? Waarom is dit mijn leven? Waarom maak ik het mijzelf altijd zo moeilijk? Waarom doe ik mensen verdriet? Waarom heb ik nooit balans in mijn leven? Waarom kan ik dit nu niet even omzetten in positiviteit?

Waarom kan niemand dit beantwoorden? Waarom weet ik dit niet? Waarom..? Waarom..?Β 

”Gek wordt ik ervan.” Waarom wordt ik hier gek van?

Omdat het dan een chaos is in mijn hoofd. Er gaan verschillende scenario’s door mijn hoofd. Als draait door elkaar. Niks staat gesorteerd op rijtje in mijn hoofd. Waarom overkomt mij dit steeds? Waarom komt er geen einde aan?

”Vermoeiend, dit is heel vermoeiend.” Het lijkt wel dat ik op die momenten 24/7 alleen maar aan het denken ben en verschillende scenario’s maak, die niet stoppen. Ik kijk filmpjes op youtube, ik doe de dingen op een automatische piloot, lijkt wel. Alles om mij heen gaat door. Ik lijk wel stil te staan en blijf maar denken.

Soms lijkt het mij wel een fijn idee om gewoon uit een raam te springen. Weg van al die vragen, emoties, ellende en irritaties. Is dat de oplossing? (”NEE”)

Ik word er niet vrolijker van, vere van dat.

Wie kan mij uitleggen waarom ”waarom” zo vervelend is? Wie mij dit kan vertellen is de beste, slimste etc? Wie zal dit zijn?

xTabe,
Jorinde

2 thoughts on “Waarom!?

  1. Meisje heel mooi geschreven ! ❀️ wat jij voelt heb ik ook! Maar geloof mij in ons vorige of volgende leven zijn we echt Sranang sweeties 😜 toch Jorinde? Toch Jorinde? Alleen jij en ik weten hahahahah!

Geef een reactie

