JA of NEE? @Donorweek @JaofNee

jorinde_zegt_ja_kleur

BEN JIJ AL DONOR? JA OF NEE?

Ik mag met trots zeggen: Ik ben WEL donor. Sinds 8 juli 2013 ben ik donor. Mocht ik vroegtijdig worden dood verklaart. Mogen al mijn organen en weefsels gebruikt worden. Voor mensen die het op dat moment nodig hebben.

Waarom?
Mij lijkt het een mooi idee. Mocht ik vroegtijdig overlijden. Maar mijn organen het nog prima doen. Om ten eerste andere mensen te helpen of wie weet wel een dier, als dat mogelijk is. Ten tweede, dat er na je dood nog iets voortleeft maar dan in iemand anders lijkt mij ook bijzonder. Ondanks dat ik er zelf natuurlijk niet meer bij ben.

 

Dit is de week van de donor. In deze week zijn er extra reclames om je warm te maken om zelf ook donor te worden. Dit kan al in twee minuten. Als je hier klikt, ga je direct naar de pagina om jezelf te kunnen registreren als orgaan donor. Denk hierbij na, je hoeft niet alles te doneren. Mocht je donor worden. Jij hebt ook nog een zeggenschap.

Zijn jullie al donor? Zo nee, waarom niet? Heb je na deze blog gelezen te hebben, je ingeschreven. Laat mij dat dan weten. Dat vindt ik leuk!

xTabe,
Jorinde

 

Geef een reactie

