Mijn zoektocht naar mijn eigen plek

Over 6 dagen ben ik jarig en wordt ik alweer 23 jaar. Dat betekend dat ik al 5 jaar ben ingeschreven bij Woningnet. Ook heb ik mij sinds 1,5 jaar ingeschreven bij StudentenWoningWeb. 

Wij worden allemaal ouder. En zijn op een gegeven moment op een punt in je leven, dat je verder wilt. In de zin van op je eigen benen staan. Los van alles en iedereen!

Ik ben bijna 23 jaar, ben bezig met de toekomst. Maar nog niet heel doelgericht. Wel hoort daar bij je vleugels openslaan. Daar hoort ook bij een eigen plek. Thuis heb ik het prima. Als ik aan het studeren ben op school. Wordt er thuis schoongemaakt, mijn kleren worden gewassen en er wordt gekookt. Dus als ik thuis ben hoef ik bijna niks te doen. Natuurlijk doe ik niet, helemaal niets. Het zijn kleine dingen die ik natuurlijk wel doe in het huis houden, boodschappen doen, afwassen en ik vakantie’s help ik ook gewoon in het huishouden.

637duplexZo iets, zo perfect zijn.

Maar O wat zou het toch fijn zijn als ik gewoon mijn eigen paleisje zal hebben. Dat ik alles zelf doe, de was, afwas, schoonmaken en koken. Vanuit huis uit, heb ik al deze ”zelfstandige dingen” al meegekregen.

Er zijn tijden in mijn leven geweest dat ik heel graag het huis uit wilde. Dat is niet gelukt. Nu ik het een beetje laat rusten en wekelijks gewoon random reageer op woningen in Amsterdam (off course) lijkt het wel sneller te gaan. Dit is heel fijn natuurlijk. Helaas, laten de financiën het nog niet toe.

canal-mini-duplex-amsterdam-kitchen-a
Of dit!

Daarnaast probeer ik al flink voor mijn uitzet te sparen. Eigenlijk ben ik pas ongeveer 1 jaar actief aan het sparen. Ik heb o.a. al servies, bestekset, veel basic accessoires, handdoeken, douchematten, waterkannen etc. Wat kleine belangrijke dingen. Electronica en meubels koop is pas op het moment zelf.

Wel droom ik vaak over hoe ik dat mijn huisje zal inrichten. Het liefst wil ik een keuken apart van de woonkamer, maar een open keuken is niet erg. Met het liefst 2 slaapkamers. 1 slaapkamer om te slapen. En de ander voor wie weet een – walk-in-closet- / kantoortje. Met nog een badkamer met toilet en douche. Dit zou mijn ideale 1e huisje zijn. Ik zou alle muren wit schilderen. Bijna alle meubels ook wit. Met of ook een witte eettafel of een grote grove houten eettafel. Dan zou ik ook 1 á 2 keer per jaar mijn huis accessoires verwisselen naar seizoen.

chatou_rendering
Of dit, dit zou ook perfect zijn.

Misschien denk je wel. Het, jij woont in Amsterdam je kan toch ook op kamers? Dat kan, maar dan kan ik net zo goed thuis blijven. Je betaald meer, en krijgt er niks voor terug. Omdat je dan nog steeds niet op jezelf woont. Een huisje voor mij betekend ook: RUST!

Om mij heen in folder, in winkels en op internet zie ik al zoveel leuke dingen. Maar kan het niet aanschaffen of omdat het te groot is of het financieel even niet mee zit. Meestal omdat het om meubels gaat en ik geen opslagplaats heb. Ook denk ik dan. Ik weet niet wanneer het huisje op mijn pad komt. En wie weet vind ik het tegen die tijd weer helemaal niks. Want ongeveer om de 7 jaar veranderd je smaak!

FP2234
Of zelfs dit, een beetje gek net zoals ik. Kijk nou hoe schattig!

– ACHJA. HET LEVEN KOMT, ZOALS HET KOMT. DAT GELDT OOK VOOR EEN EIGENHUISJE. –

Ik hoop de komende tijd meer geld te kunnen sparen. Dat betekend dus ook, minder te winkelen (online). Ook dat er dan mooie aanbiedingen zijn op woningnet als mijn financiën het toelaten, off course.

– IK WACHT RUSTIG AF. –

Tips zijn altijd welkom!

xTabe,
Jorinde

 

Geef een reactie

