De laatste blog van 2014 + terugblik van 2014.

Om even met de deur in huis te vallen. Ik heb goed nieuws maar ik heb ook slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat: Dit is officieel het laatste BLOG-artikel van 2014. En het goede nieuws is: Dat ik in 2015 gewoon door ga. Afgelopen zaterdag hebben jullie al ideeën kunnen spotten in de blogpost. Vergeet niet te reageren, he’?

Het afgelopen jaar was lekker hectisch. Het jaar heeft diepte punten maar ook hoogte punten gekend. Ik zal gewoon bij het begin, beginnen. 

Het begon allemaal na de kerstvakantie. Ik heb mijn laatste schoolproject (Interieuradviseur) afgerond. In februari startte het Interieurexamen. Wat was het druk! Uiteindelijk heb ik dat examen gehaald met een 5,5.  Tijdens dat examen en ervoor. Was ik mij ook al druk aan het maken over een stage plek. Dat jaar ervoor was ik 6 weken later begonnen, omdat ik niks kon vinden. Afgelopen jaar kon ik met een gerust hart en op tijd beginnen aan mijn stage. Ik heb een super leuke, leerzame en gezellig stage gehad. Bijna 4 maanden heb ik mogen stage lopen in een Keukenzaak. Finally, ben ik na 3 jaar studie geslaagd voor mijn: Interieuradviseur. Uiteindelijk ook apetrots. (omdat ik veel diepte punten heb gekend, tijdens de opleiding)

Vervolgens had ik zomervakantie en ben naar London en Parijs geweest. Egypte stond ook nog op de planning, alleen dat is niet door gegaan. Mijn zus Madeleine kreeg een spontane Blindedarm aanval. En is direct geopereerd. De vakantie was geannuleerd.

Een geluk bij een ongeluk. Kwam ik erachter dat ik mij niet goed had ingeschreven voor de opleiding  Theater. In die weken vakantie, waarin wij eigenlijk in Egypte zouden zitten. Heb ik dat allemaal kunnen regelen, aanmelden, auditie, leren en ben hals overkop aangenomen. Sinds die auditie zat op de theateropleiding. Dit hadden ik en mijn omgeving nooit gedacht. Uiteindelijk heb ik eind november de beslissing genomen om te stoppen. Het werd mijn allemaal te veel. Had geen tijd om na te denken wat ik echt wil. Daarin tegen heb ik een super tijd gehad, veel geleerd en vooral genoten!

In de herfstvakantie heb ik mijn verstandskiezen laten trekken. Heb er toch een paar dagen last van gehad. In februari zijn de rechter verstandskiezen aan de beurt.

Nu ik niet meer op school zit vul ik mijn dagen op met werk op mijn werk. Dat gaat prima, en verdien er ook nog aan. Ook ben ik alles op een rijtje aan het zetten. Ik ben nu 23 jaar. Heb 3 opleidingen afgerond. De tijd tikt door en moet nu goed voor mijzelf uitpluizen wat ik wil. Wat ik vooral leuk vind, waar ik blij en gelukkig van wordt, waar ik later zelf centjes mee kan verdienen, waar afwisseling in zit en creativiteit. Daar neem ik aankomende tijd, de tijd voor. Ik heb al open dagen op de planning etc. Het komt wel goed. Sommige dingen hebben hun tijd nodig. Dat accepteer ik!

Net voor het nieuwe jaar (2013/2014) zijn er keuzes gemaakt door andere en door mij. Hier ga ik niet verder op in. Dit heeft mij wakker gemaakt. Heb er van geleerd, ben oplettend en denk nu vaker na. Ook zijn er keuzes gemaakt, waar ik mijn vinger steeds niet op kan/kon leggen. Achja, het leven komt zoals het komt en gaat zoals het gaat. Van sommige dingen is het gewoon heel jammer, dat het gelopen is, hoe het is gelopen. Uiteindelijk zal elke keuze of gebeurtenis een reden hebben in het leven. Mochten de keuzes zich kruisen over de paden die bewandeld worden. Kan er opnieuw over nagedacht en beraad worden.

Einde van dit artikel, lijkt het wel of ik heel weinig heb meegemaakt. Dat is niet zo, het is gewoon vliegens-vlug gegaan. Het ging allemaal in een rap-tempo. Nu zitten wij overmorgen alweer in 2015. Wat gaat de tijd toch hard. Ik ben niet te veel met de toekomst bezig. De toekomst kan je niet plannen of uitstippelen. Er zullen altijd dingen op de pad komen, waardoor (de toekomst) gaat zoals het gaat. Je kan hier geen schema voor maken. – LEEF MET DE DAG, NIEMAND HEEFT JOU MORGEN BELOOFD. –

Ik ben benieuwd wat het nieuwe jaar mij zal schenken. Alle hoogte en diepte punten zal ik weer met beide armen omarmen. Om te leren, beleven, ervaren en te leven. Want dit hoort ten slotte bij het leven!

Wat zijn jou hoogte/diepte punten van 2014? Deel ze hieronder in de comments.

xTabe,
Jorinde
– IK WENS JE EEN FIJNE JAARWISSELING TOE EN TOT VOLGEND JAAR –

 

2 thoughts on “De laatste blog van 2014 + terugblik van 2014.

  1. Wat een jaar, wat gaat het snel! Mijn hoogte punt was toch zeker wel dat ik slaagde voor mijn eindexamens. Mijn dieptepunten zijn dat dit jaar heel veel dierbare (jonge) mensen zijn overleden. Dat had ik liever anders gezien.

    Ik wens je alle goeds voor 2015!

    Liefs,

Geef een reactie

