Aanpassen aan mensen!?

KEN JE DAT GEVOEL???

Dat jij je steeds maar blijft aanpassen aan de wereld, mensen en dingen om je heen die gebeuren?

Tuurlijk, als je ergens nieuw bent (op school, werk etc.) kijk je meestal de kat uit de boom. Om de sfeer te proeven, de mensen te accepteren hoe zij zijn, mensen te leren kennen en de leerstof tot je te nemen. Dat is een logisch iets!

Als je al maanden of jaren verder bent. En jij nog steeds maar moet aanpassen aan alles en iedereen, vind jij dat dan niet vermoeiend? Gaat het je niet irriteren?

Nou, mensen. MIJ WEL! En weetje ik heb er niet echt een oplossing voor!

1X in de zoveel tijd heb ik een moment. Dat al dat negatieve energie eruit moet. Van een bepaalde tijd aanpassen en iedereen. Terwijl niemand dat voor mij doet. Keer op keer weer! Wat er dan met mij gebeurd is een beetje raar. Maar.. ik ben sowieso raar!

Ik word dan best wel zuur, lach niet meer, voel mij van binnen ook raar, er kan geen spatje vreugde van af (heel af en toe). Ben dan best wel serieus. Wat in mijn normale leven, best wel raar is!

Wat ik er dan tegen doe, is eigenlijk niet veel. Ik probeer het eruit te sporten, dat uurtje dat ik sport. Ben ik wel alles kwijt. En praat dan best wel veel, soms ook niet met mijn moeder. Wat heel fijn is! Ik kan heel goed met mijn moeder praten, over ALLES!!! Zij begrijpt mij dan ook, zo goed!!! Ook probeer ik het gevoel te negeren.

Dan opeens, is gelukkige dat nare gevoel weer weg!

En dan.. kan ik mij weer opnieuw aan alles en iedereen aanpassen!Β 

Wat het nou zo frusterend maakt. Is dat niemand rekening houdt met mij. Ooh, Jor past zich wel aan. Dat is een ding, wat bij automatisch gaat, dat is ook zo vervelend. Niemand die zich ook maar aanpast aan mij!

Kleine voorbeelden:
– Op straat, iedereen denkt OOH JOR gaat wel aan de kant, dan kunnen wij naast elkaar hand in hand blijven lopen.
– Als ik op het trottoir voorrang heb, denk moeders met kinderwagens, ik race er eerst nog even langs OOH JOR wacht wel. ETC ETC ETC.

d72db5b86648d7f0287b3f89bf7027f3

Mensen, mensen, mensen. Het was mij weer een klaag artikel. Het moest er even uit! GUESS WHAT!? Het lucht nog op ook! HAHA..

Als jij je herkent in dit artikel, laat dan voor al een reactie achter, en like deze blogpost! Of hebben jullie advies of tips? Comment ON!

Tot de volgende blogpost, daar zal ik niet meer zo klagen hoor!

xTabe,
Jorinde

 

One thought on “Aanpassen aan mensen!?

  1. O wat een heerlijk artikel! Ik zei zelf gister nog; ik ga eens doen wat mij gelukkig maakt in plaats van altijd maar doen wat gewenst is. Ja, ik weet dat ik vanmiddag sport heb op school, maar lunchen met die oude vriendin geeft me iets meer voldoening, dus doe ik dat.

    Als je meer voor jezelf gaat kiezen en je minder aan gaat passen aan anderen gaan mensen, hoe gek het ook klinkt, je eerder respecteren. Je durft iets te doen wat bijna niemand anders durft; voor jezelf op te komen en te respecteren wie je bent.
    Try before you die zou ik zeggen! Succes!

Geef een reactie

