[fashion wednesday] Mijn mode avontuur NU of LATER! #4

Vandaag dan eindelijk gewoon optijd mijn [fashion wednesday]! Als jullie mijn volgen op instagram > hebben jullie kunnen zien dat ik afgelopen vrijdag een -FASHION MEETING- had. Achja, -FASHION MEETING- zo noem ik dat. Het klinkt namelijk fashionable. Hierbij postte ik deze foto >>

IMG_5407

Ik moest even 40 – 45 minuten in de trein zitten voor deze afspraak.


Ik had namelijk een intakegesprek voor de -FASHION DESIGN SPRINTOPLEIDING 2 JAAR-. Dat was wel super leuk!

Toen ik in mijn laatste jaar niveau 3 gastvrouw zat. Wilde ik ook graag deze opleiding doen. Maar dat kon niet omdat je een MBO 4 of een overgang van havo 4-havo 5 moest hebben. Dat had ik allemaal niet. In deze 4 jaar wat er tussen zit. Heb ik gelukkig een niveau 4 opleiding kunnen afronden. Best wel naar dezelfde richting, namelijk Interieuradviseur! Daar ben ik erg blij mee.


IMG_5412

Even een trein-selfie. Ik was niet zenuwachtig voor het gesprek. Ik had hem namelijk ook 4 jaar geleden gehad! Ik had mij leuk aangekleed, leuk make-up opgedaan. Fashionable travelessentials mee! & gaan met die banaan!


Ik had nog een thuiswerkopdracht gekregen. Ik moest namelijk:

– 2 filmpjes kijken op YouTube en daar vragen over beantwoorden,

– Intake formulieren invullen,

– Collage maken naar eigen wens,

Hier was ik thuis wel zoet mee!

IMG_5403 IMG_5404

Dit is mijn collage in 2e gedeeld. In de eerste collage presenteer mij zelf. Op de achterkant heb ik de trend van nu [in mijn beleving] gepresenteerd. Met een beetje van mij!


Toen ik aankwam regende het.. pff.. ik hoefde maar 3 minuten te lopen, maar dat is niet leuk! Aangekomen mocht ik naar de 1e etage voor mijn intake.

De docent kwam zijn kantoor uit om ons op te vangen. Wij gaven elkaar een hand en stelde ons zelf voor. Hij deed de deur open van het lokaaltje waar het gesprek zou plaats vinden. Maar eerste keek hij mij aan en zei: ”Volgens mij ken ik jou?” Ik beaamde zijn vraag. Dat klopt! 4 jaar geleden was ik hier ook, voor dezelfde intake. Hij was erg onder de indruk en was blij en vond het super goed. Dat ik er weer was! [Ik was ook wel een beetje flabber guested, 4 jaar geleden. Hij heeft in die jaren denk ik nog zoveel intakes gehad, dat hij mij nog herkent. Daar was ik zelf ook wel een beetje onder de indruk van!]

Ook was er nog een meisje met dezelfde intake, zij mocht eerst. Zij was 1 uur aan de beurt en ik om 13.20 uur. In die tussentijd heb ik een beetje wandelt door de gang en in lokalen gekeken!

Rond 13.30 uur was ik aan de beurt. Ik hoorde de docent tegen haar zeggen: tot in Augustus. Dus zij is aangenomen. Een aardige meid, zij wenste mij nog succes en ik bedankte haar met een lach!


Ik kwam het kamertje binnen en mocht zitten. De docent vroeg eigenlijk allemaal wettelijke vragen zoals of ik ADD, ADHD of dyslexie zou hebben. Dat heb ik allemaal niet. Vragen over de toekomst. Gelukkig kan ik niet in de toekomst kijken, dus dat zie ik wel! Wel leek/lijkt het mij leuk om mode en interieur samen te voegen, wie weet een kleine onderneming maar met daarnaast nog een leuke baan [part-time]! Het moet wel creatief blijven.

Ook las hij mijn intake formulieren door en stelde zo af en toe een vraag. Daarna mocht ik uiteraard vol trots mijn collage laten zien en toelichten. Ook daar stelde hij daarover een paar vragen over. Prima!

Aan het einde van het gesprek/intake klopte hij mijn papieren op tafel bij elkaar. Hij constateerde dat ik ben toegelaten voor de opleiding! JAA, ik was/ben blij! Zoals gewoonlijk reageerde ik geloof ik heel droog!



” HET LOT ZAL BEPALEN.”



Conclusie: Tuurlijk ben ik blij dat ik ben aangenomen voor deze geweldige opleiding. Het is een mode opleiding vol met creativiteit je leert ontwerpen, modekennis, zelf collecties maken etc. Maar.. dit is wel mijn 2e keus. Wat mijn 1e keus is, is nog een geheimpje. Daar vertel ik pas wat over, wanneer ik alles zeker weet. Ik ben nog in de procedure daarvoor. Binnenkort heb ik daar selecties en intakes voor. Dat neemt niet weg dat ik [stel je voor ik wordt toegelaten voor mijn 1e keus] ik daarna nooit meer een opleiding ga doen. Tuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken. Maar deze mode opleiding is wel erg leuk, duurt 2 jaar en is op MBO niveau  en vergt veel creativiteit. Op het moment in mijn hoofd hoop ik natuurlijk dat ik voor mijn 1e keus wordt aangenomen. En zou ik daarna graag nog deze mode opleiding doen. Daarbij zou ik deze 3 jaren kunnen besteden aan: mij verdiepen in ontwerpers, designers en de mode wereld! Ook ben ik erg geïnspireerd door het progamma wat nu draait: Door het oog van de naald. (helaas heb ik de eerste 2 aflevering gemist) Als ik dat progamma kijkt denk ik: JAA, super leuk!! Ik zal gewoon afwachten hoe alle selecties gaan en zal op mijn gevoel afgaan zoals altijd! Mijn gevoel heeft mij gebracht tot waar ik nu ben en wat ik allemaal al heb gedaan!

Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden betreft mijn selecties, intakes, school, studie en keuzes die ik zal maken! Ik sowieso zin in het nieuwe schooljaar, omdat ik weet dat het creatief zal zijn! 


Zit jij ook in het zelfde schuitje als ik? Wat zijn jou bevindingen en hoe ga jij er mee om? Of heb je dit al allemaal achter de rug? Hoe ben jij er mee omgegaan? Heb jij je hart, gevoel of droom gevolgd? Laat het weten in de comments lieve mensen!


 

xTabe,
Jorinde

IMG_5410

2 thoughts on “[fashion wednesday] Mijn mode avontuur NU of LATER! #4

  1. Pff opleidingen en intakegesprekken, ik weet er ondertussen alles van. Vorig jaar meldde ik me aan bij een opleiding met een max aantal studenten en wonder boven wonder was ik aangenomen. Super zenuwachtig voor de intake, maar ik was er! Uiteindelijk meldde ik me toch af voor die opleiding en meldde ik me aan bij de opleiding die ik nu doe. Ook hier weer allemaal intakegesprekken en groepsopdrachten, maar weer was ik aangenomen. Dan denk je alles te hebben gehad, en dan besluit je ineens te stoppen met je opleiding. Ondertussen heb ik me ingeschreven voor een nieuwe opleiding waarvoor ik de studiekeuzecheck al heb gehad, het enige is nog wachten op, jawel, de intake. Nu maar hopen dat ik word aangenomen.

Geef een reactie

