Persoonlijke update: Juni #6

Het is weer zover, Juni zal ons weer verlaten en Juli zal ons weer verwelkomen. Zoals ieder jaar!! Afgelopen maand heb ik weer wat dingen mee gemaakt en ook vooral veel nagedacht. Graag deel ik deze met jullie, lezen jullie mee?!

IMG_6990


Vanaf begin van de maand hebben jullie weer kunnen genieten van mijn artikelen en mijn filmpjes (hoop ik). Ik heb een beetje een balans weten te vinden maar ben er nog niet helemaal!

In de maand juni ben ik ook flink ziek geweest. Bij elkaar ben ik toch 2 weken eigenlijk uit de running geweest. Heb wel moeten werken, op mijn vrije dagen ben ik gaan uitzieken! Nu zijn als het goed is alle bacteriën mijn lichaam uit!! Ook was ik weinig ingepland bij de V&D! #GRRRR Aan de ene kant lekker maar aan de andere kant loop ik geld mis!!

Over V&D gesproken. Gister werkte ik mijn laatste shift. Ik heb van mijn leuke collega’s nog een leuke kaart gehad met een cadeaukaart erbij!! Deze ga ik lekker gebruiken, uiteraard!! Mijn gevoel is goed, dit was mijn tijd om te stoppen bij V&D. Ik voelde het niet meer, als ik iets doe moet ik het voelen en het gevoel moet goed en gemeend zijn!

IMG_7043


Naast mijn werk ga ik in augustus ook weer naar school. Dit is mijn eerste schooljaar dat ik niet volledig naar school ben geweest. Dit heeft mij veel goeds gebracht en ben tot inkeer gekomen. Afgelopen februari was ik natuurlijk aangenomen voor de sprint mode opleiding van 2 jaar. Deze opleiding houdt in: ontwerpen, tekenen en achter de naaimachine.

Ik denk een week of 2 geleden ben ik diep gaan nadenken. Zie ik mijzelf later als ontwerpster, klerenmaker etc.?? NEE, voorheen heb ik 3 weken op een niv. 3 mode opleiding gezeten. Daar ben ik na 3 weken mee gestopt omdat ik niet uren, dagen achtereen op een naaimachine kan zitten! Om me heen heb ik veel gepraat, over hun meningen wat zij vonden. Maar.. uiteindelijk ben ik diegene die het moet doen!

Ik weet niet of ik het met jullie heb gedeeld maar.. eind april heb ik auditie gedaan voor een MBO 4 opleiding Artiest Acteur (drama/musical). Het is een 3-jarige opleiding. Ongeveer 2/3 weken daarna hoorde ik dat ik was: AANGENOMEN. Ik had mijzelf zo ingepeperd, dat ik mode zou gaan doen en zag het al voor me. Dus had ik mij laten afmelden van de opleiding! Tot dat ik een week of twee geleden diep was gaan nadenken.

Gelukkig wordt ik niet van een leven in de mode, ja mode kopen. Maar niet mode maken. Als ik dat later echt heel graag wil dan zal ik wel een 10-weekse cursus doen! Ik moet hart volgen:

ja, ik wil toneel spelen – ja, ik wil dansen – ja, ik wil muziek maken (ook al kan ik niet zingen).

Twee weken geleden heb ik de opleiding Artiest Acteur gemaild met de mededeling en vraag: Dat ik heel graag deze opleiding toch wel wil gaan doen en of dat nog mag. Afgelopen week (het had een geduurd) heb ik telefonisch contact gehad. Ja, ik mocht toch toegelaten worden voor de opleiding. Het duurde even omdat ze nog even moesten nadenken of zij mij toch wel wilde aannemen. En ja, zij willen mij nog een kans geven.

Op het moment dat ik het hoorde was ik in de war. Die aardige mevrouw gaf mij bedenk tijd. Morgen moet ik haar mijn antwoord geven. Er waren 2 redenen wat mij de doorslag gaf:

1. Die middag kreeg ik een brief thuis over de introductie week van Mode, ik keer er naar en dacht. Hier heb ik eigenlijk geen zin in. Ook zag ik de lijst voor mijn naai-pakket. En dacht, nee niet weer!

2. Afgelopen zaterdag was de eindvoorstelling van de dansschool waar ik receptie werk doe. Ik was daar hulp, heb meer dan 200 kinderen ge-make-upt! Geweldig, ik heb erg genoten van de kinderen om mij heen. Daarnaast was de show AMAZING! Super leuk, knap en inspirerend. Toen was het moment dat zei in mij: IK GA ER VOOR. Ik ga de opleiding Ariest Acteur doen!! Ja, wat heb ik te verliezen?

IMG_7042


Dus morgen ga ik alles in orde maken!! SCHOOL I’M READY FOR YA!


Dat was mijn update van de maand juni! Het was nogal wat, met ups en downs. Maar ik geloof in: alles komt altijd goed! Zo zie je maar!


Mijn plannen voor Juli zijn: werken bij de Appie, dansen, sporten, gezond leven en oohjaa..
vanaf 1 juli ga ik de NO-BUY-CHALLENGE doen. Dit ga ik doen voor 1 maand. Doe jij mee? En..

Op 1 juli is mijn BLOG 1 jaar, jaaaaa mijn BLOG is dan jarig! Ik vier dit graag met jullie, neem 1 Juli een kijkje op mijn BLOG voor meer info!!


xTABE,
Jorinde

 

 

 

 

Geef een reactie

