HotSpot: De Drie Graefjes in Amsterdam

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst naar De Drie Graefjes geweest in Amsterdam. Voor mij alleen een klein halfuurtje lopen en ik ben er. Nog nooit eerder geweest. Wel lovende verhalen gehoord. En om mijn weekje herfstvakantie af te sluiten besloten mijn zus Madeleine en ik even te vertoeven in De Drie Graefjes. Zij was er wel eerder geweest en was er positief.


DE DRIE GRAEFJES –


SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES


HET INTERIEUR –


SAMSUNG CAMERA PICTURESIn het soort van gangetje waar de toiletten zich bevonden vind je 8 spiegels boven- en naast elkaar. In de toilet zelf had je geloof ik geen spiegel. Als je de toilet uitkomt kan je nog ff checken of je haar nog goed zit!

SAMSUNG CAMERA PICTURESIn dat soort van gangetje bij de spiegels hangt dan deze mooie lamp.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURESDit is het uitzicht vanuit dat soort gangetje. Naar de kassa en zitruimte, boven de kassa ook 3 mooie lampen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURESOpweg naar de bovenverdieping kom je deze leuke knusse plantjes tegen. En een super mooie grote geschiedenis foto van De Drie Graefjes. Super vet!

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Deze trap is zo cool. Helemaal van staal en dan rood geverfd. Dat geeft een robuuste uitstraling, maar door die plantjes wordt het gezellig en knus. Boven de trap hangen allemaal van deze peertjes bij elkaar. Op de foto allee n 1 te zien. (ben vergeten een foto te maken van de hele lamp!)


INTERIEUR- De Drie Graefjes heeft een gezellig en knus interieur. Met hier en daar een moderne twist. Net als de rode stalen trap dat maakt het weer een beetje stoer. In de hotspot zelf hangen ook diverse grote posters die nogal vintage lijken. Dat maakt het allemaal gezellig en knus.


DE KAART –


SAMSUNG CAMERA PICTURES

 SAMSUNG CAMERA PICTURES

DE KAART – De kaart krijg je geserveerd in het NL en ENG. Erg handig want in het centrum van Amsterdam zijn altijd veel toeristen. De Drie Graefjes heeft een brede keuze aan eten en drinken. Je kan er ontbijten, lunchen, dineren, koffie leuten met gebak en high-teaen. Dat allemaal voor mooie prijzen. Eigenlijk allemaal standaard prijzen van een paar euro (m.u.v. de high-tea).

Mijn zus Madeleine en ik hadden al bedacht om de RED VELVET cake te eten. Deze had ik nog nooit eerder gegeten. Maar door social media etc. was ik toch erg benieuwd! Dit nam ik met een lekkere kop thee (TEA LOVER <3).


SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURESEerlijk gezegd had ik gedacht dat het een gewoon puntje zou zijn. Maar dit bleek een flinke punt te zijn. Hmm.. wat zag hij er lekker uit. En hij was ook lekker..wel erg machtig. Soms mag dat. Dit zou ik alleen 1x in de zoveel tijd (1 jaar ofzo) kunnen eten. Dat witte is iets van boter- nog iets.. omdat ik geen echt boter-fan ben. Viel hij soms een beetje ongemakkelijk.

De thee die ik had gekozen was lekker herfst: Spicy cinnamon Apple Tea!


SAMSUNG CAMERA PICTURESOmdat die flinke punt, erg flink was. Konden wij het niet in 1x op. Dus konden wij een doggy-bag meenemen. Erg fijne service. En ik moet zeggen. Toen mijn mijn stukje s’avonds na het eten opsmikkelde, vond ik hem stiekem lekkerder dan helemaal vers. Het leek dat de smaak meer was ingetrokken ofzo!


SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik heb een super leuke zondagmiddag gehad in De Drie Graefjes en heb lekker gegeten en gedronken! En TOPPER dus. Bij elkaar koste het mij alleen maar €6,40 euro (thee en red velvet cake). Om zo mijn herfstvakantie af te sluiten samen met mijn zus ben ik alleen maar dankbaar voor!


Een echt aanrader dus. Mocht je ooit een keertje in Amsterdam komen om te winkelen. De Drie Graefjes waar ik vertoefde was op het Rokin, bij de Kalverstraat. Voor een paar euro heb jij een lekker ontbijt, lunch, diner of koffieleut moment. Het is er erg gezellig, druk en knus. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!SAMSUNG CAMERA PICTURES


Wat denk je? Zou jij ook een keertje willen koffieleuten in De Drie Graefjes?

xTabe,
Jorinde

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

2 thoughts on “HotSpot: De Drie Graefjes in Amsterdam

Geef een reactie

