Lifestyle: Opruim-tips van Jorinde

Wij zijn net begonnen aan een nieuw jaar, lekker fris en fruitig. Dat betekend voor vele dat zij een nieuwjaars schoonmaak houden. Bij ons in huis is het om de dag een nieuwdag schoonmaak, maar dat terzijde!


Vroeger had ik het nooit zo met opruimen, ik denk dat vele daar over mee kunnen praten. Maar nu, als ik vrij ben.. dan ga ik los! Helemaal nu ik een nieuwe ladekast heb. – Deze ladekast wilde ik al heel graag. In de kerstvakantie was ik van plan om naar Ikea te gaan en even te snuffelen. Maar één dag voor mijn verjaardag, na mijn werk. Stond mijn kast daar voor de deur, op straat, op de vuilnisbelt. Er waren precies twee ladekasten. Een voor Maddie en één voor mij! Het was even mijn spierbundels laten zien, maar ik ben er super blij mee! –


Tip 1:
Begin lekker s’ochtends met opruimen. Na je ontbijt.

Tip 2:
Om meteen verder te gaan met tip 1. Zorg dat je goed stevig heb gegeten. Want het kan nog al wat inspanning kosten.

7e5f02694d3d3dfd10ba44e9d08e316d

Tip 3:
Ruim lekker op in je slaapkleding. Want van opruimen krijg je het warm en ga je zweten. Na het opruimen als alles clean is. Kan je, je zelf ook wassen.

Tip 4:
Zorg voor een grote vuilniszak of oude plastic/papieren tassen van de winkels, waar je al je vuilnis in kan stoppen.

28a80564ce7adaa80182e70bcddf8381

Tip 5:
Zorg voor een sopje met een doekje of van die schoonmaak-doekjes.

Tip 6:
Zorg voor een fijne volgorde kwa werken. Zorg bijv. eerst dat 1 kast klaar is voordat je aan de volgende kast begint.

85e00daf92f081e6232f230484c92b37

Tip 7:
Probeer het bij te houden. Ik doe het bijv. wekelijks, net wanneer ik tijd heb. Nu merk ik aan mijzelf. Als het weer een troepje begint te worden. Ik drang heb om mijn mouwen op te stropen.

Tip 8:
Maak het voor jezelf leuk, opruimen. Zet een leuk muziekje op, zing lekker hard mee. Vaak doe ik het samen met mijn zus en hebben dan altijd de grootste lol!

f5d0305db2e3de1a27a0cc0541471d90

Tip 9:
Het hoeft niet Pinterest waardig te zijn. Ik heb ook geen Pinterest huis, maar je kan het wel fantaseren. Haal er inspiratie vandaag!

Tip 10:
Je spullen sorteren geeft al ook rust. Ik gebruik bijvoorbeeld mandjes (van de action) en make-up lades (ook van action). Zo zitten al mijn spulletjes in 1 ding, waardoor ik het makkelijk kan verschuiven of optillen en kan schoonmaken en verplaatsen.


Hieronder deel ik mijn kastje met jullie:

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

[Ik ga nog Marble tape halen om de lelijke bovenkant te beplakken. Misschien ook die Marble tape op de muur, want die vochtvlekken zijn echt lelijk. Waardoor mijn kastje nog mooier wordt! En wil een rek op mijn kast zetten waar ik quotes aan kan hangen. -het idee staat eronder-]

3ec90eefdbbcf088d3a6e9e9f70628a9


Ik hoop dat ik jullie wat fijne tips heb gegeven en dat jullie nu zelf aan de slag kunnen!

Heel veel succes!


xTabe,
Jorinde

 

2 thoughts on “Lifestyle: Opruim-tips van Jorinde

Geef een reactie

